ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

پنجشنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۸۳

با سلام ...

گفتگو درباره اعدام

احزاب و گروه هاي سياسي در ايالات متحده آمريکا( قسمتاول و دوم)
از ارنستو
همچين حزبی فقط در آمريکا مِتواند شکل بگیرد و فقط در امریکا اعضا پیدا کند: حزب ناسيونال سوسياليست آزاديخواه سبز آمريکا
مردم از خنده!!!

* نگرش اعتقادی، نگرش عقلانی
از عزيزدوردونه


با سلام ...
آيدا: تو حاضري حق حيات رو براي کسي قايل شي که همين حق رو از عزيزترين شخص زندگيت ميگيره ؟؟؟ حاضري اجازه بدي از حق تنفس بر خوردار بشه در حالي که وجدان لعنتيش حکم قطع تنفس انسان ديگه رو داده .... من حاضر نيستم .... من با اعدام قاتل اگاه به نفس عملش کاملا موافقم.

جواب: نه من هم حاضر نبودم. اما ياد گرفتم، ياد گرفتم تا مثل آنها نشوم، تا مجبور نباشم مثل آنها رفتار کنم. تا خوی انتقام جویی و حس نفرت بر من قلبه نکند و من سرآخر مثل آنانی شوم که گنهکار میدانمشان.
ببین خود اعدام قتل آگاه به نفس هست، قتلی که از روی عمد میشود. چه جور بخود اجازه دهیم قتل کنیم اما از دیگران انتظار داشته باشیم نکنند. بعدش قضاوتش با کی؟ با انسان همیشه دچار اشتباه؟ آیا اینقدر خود را میدانیم که مطمئنیم بیگناه نکشیم؟ آیا بخاطر اینکه بیگناه نکشیم بهتر نیست که از قتل عمد چند گناه کار بگذریم؟ آیا اکثر اعدام ها، اعدام یک قاتل آگاه بنفس هست؟ اما این را بدان اعدام کننده همیشه قاتل آگاه بنفس هست ومثل اکثر اونهایی که میگوییم باید اعدام شوند، خیال میکنند حق دارند کسی را بکشد. اگر مخالف قتل عمد و آگاه بنفس هستیم، اول از همه باید خود سرمشق شویم.
بدترین درد اجتماع این طرز فکر هست: که اگر من (ایرانی، عرب، یهود، مسلمان، مسیح، آمریکایی، چپ، راست، انگلیسی، اسرائيلی، ...) بکشم، دزدی کنم، ظلم کنم، تجاوز و شکنجه کنم، ... عیب ندارد، کارخوبی هست، ثواب کردم، بنفع کار کردم، قهرمانم، به بهشت میروم و ... و اگر دیگری (ایرانی، عرب، یهود، مسلمان، مسیح، آمریکایی، چپ، راست، انگلیسی، اسرائيلی، ...) بکشد، دزدی کند، ظلم کند، تجاوز و شکنجه کند، ... عیب دارد، کارزشتی کرده، کفر کرده، بزرر کار کرد، تروریست و قاتل هست، به جهنم میرود و ...
تا وقتی که اینجوری فکر کنیم، هر دولتی حال چه از طریق دمکراتی و یا دیکتاتوری حال چه با بدترین فرضیه سیستم حکومتی یا با بهترین و عادلترین فرضیه نمایندگی سرانجامش فاسد شدنش و حکومتی بر پرینسیپ جدایی انداز و حکومت کن خواهد شد و ما براحتی بخاطر این طرز فکرمان خواهیم گذاشت که انها بر ما حکومت کنند... چرا؟؟؟ که خانه بنیشینیم و غر بزنیم و ناله کنیم و به فلان سیاستمدار فحش بدیم و همه را مقصر پنداریم و خود را بیگناه جلوه کنیم ... خیال میکنی تا کی میتوانیم سر خود را کلاه بگذاریم و آسوده باشیم ... ببخش منظورم تو نیستی بلکه ما هستیم، ما جامعه بشریت که هیچوقت مثل امروز از نظر مالی و فکری اینقدر ثروتمند نبودیم و اینقدر قدرت نداشتیم اما این طرز فکر نمیگذارد یک جامعه عادل بسازیم: من بکنم عیب ندارد که هیچ بلکه خوب هم هست اما دیگران اجازه ندارند و نباید بکنند ...
و یک سوال: چگونه میتوانی مخالف قتل عمد و همهنگام موافقش باشی؟؟؟


شملک:به عقيده ي من حکم قاتل جز اعدام نبايد باشه.وقتي يک نفر يک آدم رو مي کشه و حق زندگي رو ازش ميگيره نبايد فقط چند سال زنداني بشه.کسي مثل خفاش شب يا امسال اين ها سزاشون جز مرگ چي ميتونه باشه؟ يا حتي کسي که تجاوز به عنف مي کنه تمام زندگي يک دختر رو از بين ميبره مجازاتش چند سال زندان بايد باشه؟ البته اعدامي که به جرم عقيده باشه يا بهانه هايي (متاسفانه بقیه اش گم شد اما فکر کنم همه متوجه منظور شده باشند)
جواب:
گلادیاتور آلیوس ماکسیموس:دوست من کسي که حق زندگي رو از کسي ميگيره اگه ما هم حق زندگي رو از اون بگيريم که ما هم کار مشابه اون رو کرديم! در ضمن در اين بين خيلي کساني که در دفاع از خود هم کسي را کشته اند اعدام ميشوند... مثل کبري! در ضمن شما فکر ميکنيد که مجازات تجاوز به عنف اعدامه!! ؟؟!!!
خوب حالا اگه ما اعدامشون کرديم آيا از جرم در جامعه کم ميکنيم؟!! فکر ميکنيد در آلمان و .... که حکم اعدام ندارند همه آدمکشي ميکنند؟! يک کم بيشتر در اين رابطه فکر کنيد دوست من!
من: آیا دوست داريد مثل آنها شوید که ازشان بيزاريد؟ یا به چه حقانيتی خیال ميکنيم که اگر ديگری همچين عمل کند بد هست و سزاوار مجازات اما گر ما کنيم عدالت روا داشتيم؟؟
آیا میدانید که اکثر اعدامها بخاطر عقاید هست؟؟؟ اما آنها را بخاطر عقایدشان میگیرند و بجرم قتل کردن اعدام میکنند. چند پست پیش از مومیا سخن گفتم. ایشان بخاطر عقایدشان مقصر شناحته شده اما بجرم قتل یک پلیس به مرگ محکوم شد و با اینکه مدارک زیاد هستند که دادگاهی یک دسیسه بوده و او آن پلیس را نکشته است ، دادگاهی تازه نمیشود و هنوز در سلول مرگ زندگی میکند. آیا بهتر نیست که از قتل عمد چند گناه کار بگذریم تا بیگناهی کشته نشود. آیا سخت هست برای دولتی که میخواهد دگر اندیشی از راه خود بردارد اورا مجرم به تجاوز و قتل بشناسد و بعد اعدامش کند؟ و در ضمن اعدام هم یک قتل عمد هست پس باید هرکی هم اعدام میکند ، اعدام کنیم تا آخر سر کسی زنده نباشد!!! شما به من بگویید: آیا قتل عمد کار درست هست؟؟؟ اگر درست نیست پس چرا اعدام؟ آیا با اعدام به همه نشان نمیدهیم که قتل عمد با دلیل کار درستی هست و هر قاتلی برای خود دلایلی دارد .
در ضمن انتقام از نفرت سرچشمه میگیرد و هر فردی که به کودکی آزار میرساند (حتی کتک بزند) برای من قابل تنفر. اما نفرت سمی هست که باعث اکثر جنایات درین زمین میشود و من نمیخواهم جانی شوم ... نفرت سمی هست که آدم را کور میکند و بعد ممکن هست که فقط به سخن یک شخص که فلانی فلان بچه را آزرده من بجانش بیفتم و حق بدانم که باید اورا بکشم. با حکم اعدام من به جامعه کمک نمیکنم، من باعث نمیشوم که کمتر جنایت شود، بلکه خود جانی میشوم و هر جانی درین دنیا زیادی هست ....

حباب: چطور میشه مرد 70 ساله ای رو که به بچهء 11 ماهه تجاوز میکنه و باعث مرگش میشه رو اعدام نکرد؟!

جواب: بخاطر همان کودک بيگناه که قربانی جامعه دورو و تزويری ما شده و بخاطر بقیه کودکان که با دورویی و حق بجانبی بزرگ نشوند. بدان در دنیایی زندگی ميکنيم که مخالفانمان را بجرم قتل و تجاوز و قاچاق اعدام ميکنيم اما مجرمين واقعی اعدام نميشوند که هيچ بلکه مجازات هم نميشوند. در حالی هرروز هزاران هزار کودک گم ميشوند و بلاهايی سرشان می آید که فقط فکر به آن اشک در چشمانم ميريزد و بغض گلويم ميگيرد و خشم و نفرت در وجودم خروش ميکند، آیا مثل اکثریت با اعدام يک نفر و یا حتی چند نفر که عضو باند و مافيا نبوده و یا رشوه ندادند راضی ميشوی و دنبال جنایاتگران اصلی نميروی و خیالت آسود ميشود در حال که جنایات کشف و جلویشان گرفته نميشود؟؟؟ آیا تو هم راضی هستی و با اعدام چندی ساکت ميشوی و دنبال ماجرا را نمیگیری؟؟؟ تا وقتی که ما با قتل راضی شویم، جنایات ادامه خواهند داشت. با اين اعدام فقط خودمان را فريب ميدهيم و خيال ميکنيم کار مثبتی انجام داده ايم و ميدانی که وقتی خيال کنيم کار مثبتی انجام داده ايم فقط بخود ميباليم و دگر عمل نميکنيم.

اگر قتل عمد درست نيست اول از همه بر دولتان هست که دست از قتل عمد بردارند. دست از قتل عمد برداريم. دست از قتل عمد برداريد.

اعدام عملی شنيع و ضد انسانی است!


آرمين گيله مرد

0 بیان و اندیشه:

ارسال یک نظر