ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

چهارشنبه، مرداد ۱۲، ۱۳۸۴

با سلام ...

دمونتاژ




این ماه شصتمین سالگرد اختراع بمب اتم و قتل و عام هیروشیما و ناکازاکی هست. رسانه‌های تصویری، پر از برنامه مستند با تصاویر وحشتناک از فاجعه‌های شصت سال پیش. نکته جالب توجه اخباری هستند که بعد ازین برنامه‌ها نشان داده میشود.
این اخبار که مربوط به دعوی هسته‌ای مابین ایران و اروپا و آمریکا هست با عکسی از خاتمی در پشت گوینده شروع می‌شود. تابحال در رسانه‌های غربی همچین عکس خشنی از آقای خاتمی ندیده بودم. بنظر میرسد این آخرین قدم دمونتاژ خاتمی و اصلاح‌طلبان در غرب باشد. در ضمن تصاویری نشان داده می‌شود که تابحال نشان نمی‌دادند. تا دو هفته پیش فقط عکسهای فضایی از نیروگاه‌های هسته‌ای ایران نشان میدادند، از هفته پیش تصاویر از نزدیک و از داخل نیروگاه هستند.
دقت کنید و خود را بجای یک غربی بگزارید: تصاویر وحشتناک و غمگین مقتولین و مضروبین هیروشما و ناکازاکی را میبینید. سپس یک عکس خشن و تهدید آمیز از آقای خاتمی (با عبا و عمامه) و بعد تصاویری از داخل یک نیروگاه اتمی که چگونه مردان ریش‌دار و زنان روسری‌بسر (که همه از لحاظ سمبلیک برای عام اروپا معنی تهاجم و ترور و نابودی غرب را میدهند) دارند با مواد رادیواکتیو کار می‌کنند و انهم با پشتکاری فراوان. چه احساسی به شما دست میداد.
چندین روز هست که این صحنه‌ها تکرار شدند. این نه فقط یک تهدید به طرف رژیم قم‌حوری هست، بلکه آمادگی افکار عمومی.
به قول آلمانی‌ها: توپ اکنون در زمین قم‌حوری هست!!!
هفته پیش نه فقط با دمونتاژ خاتمی و اصلاح‌طلبان خوش‌آمدی به اقتدارگرایان گفتند بلکه با نشان دادن تصاویر سمبلی تهدید و افکار عمومی را برای پیاده کردند تهدیدات آماده هم کردند!


پسنوشت:

سلام ... مسلم هست که ترس دارد (خب منهم همین را گفتم و بخاطر همین به انانی که متوجه ترس نمیشوند گفتم خود را جای اروپایی بگزارند تا بدانند که ترس دارد)اما خودت میدانی که با کمک خاتمی در اروپا ترس از رژیم ایران خیلی کمتر شده بود (حتی بعد از قتل‌های زنجیره‌ای و سرکوب ۱۸ تیر، هرکی منو میدید میگفت ایران الان خیلی خوب شده ... ).
در ضمن تمامی این اخبار مربوط به دعوی اتمی با تصویرهایی که برای اروپایی وحشت‌ناک بود نه اینکه با عکس احمدی نژاد شروع نکردند، بلکه با یک عکس تهاجمی و خشن از خاتمی ... منظور این نبود که نباید بترسند بلکه حکام غرب هروقت میخواهند امتیازی بگیرند یا بدهند از تصاویر استفاده میکنند تا افکار عمومی را اقفال را روشن کنند، حال هرکدام بنفع سیاستشان هست. مثال دیگر جریان فلسطین و اسرائیل هست. همیشه ترورهای فلیسطینی‌ها را کامل نشان میدهند (خون و انفجار و وحشی بازی و ... ) و بدین وسیله فشار رویشان آوردند تا تن به قبول وجود اسرائیل دهند. در اخبار از جنایات اسرائیل حرف میزنند اما اکثرا بدون تصویر و یا فقط آخرش یک ساختمان خراب، یک ماشین سوخته و .... سال پیش سر جریان صلح و خالی کردن مناطق اشغال شده، هنوز اسرائیل در مناطق اشغال شده خانه سازی میکرد و نمی‌خواست زیر بار برود که توقف کند. ناگهای تصاویر عوض شدند فقط چند روز ترور اسرائیل را بیشتر نشان دادند. نشان دادند که هنگام بمباران (بمبارانی که همیشه اخبارش بدون تصویر میگفتند که حمله به تروریستهای فلسطینی بود و ... ) ناگهان مردم ساده و معمولی پیر و جوان و کودک از ترس میپرند ناله میکنند و فرار و ... با اینکه کل تصویر (خونریزی و قتل و جنازه ) نشان داده نشد، همین سه روز باعث شد که اسرائیل عقب نشینی کند و این عقیب نشینی امروز منجر به تخلیه نوار قضه شده است.
منظور من این نبود که نباید بترسند، بلکه چونکه میترسند افکار عمومی برای مقابله مسلحانه با ایران اماده میشود. اما با نشان دادن عکس تهاجمی از خاتمی راه کنار امدن با انان را باز میگزارند! تهدید و خایه‌مالی در یکزمان و یک خبر!!!

0 بیان و اندیشه:

ارسال یک نظر