ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

جمعه، اردیبهشت ۲۲، ۱۳۸۵

با سلام ...

دسيسه مرکز تجارات جهانی قسمت ۳۰

The American Way of War قسمت اول

بعد از قتل و عام ۲۴۰۰ انسان در ترور برج‌های دوقولو بنا بر یک فراز عوام پسند، دیگر هیچ چیز مانند گذشته نیست. اما مطمئنن یک چیز ادامه داشت و خواهد داشت، هرچند رسانه‌های یکسان شده، نادیده گرفتند: قتل و عام. بنا بر بررسی (۱) Marc Herold استاد اقتصاد دانشگاه New Hampshire از ۷ اکتبر تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۱ زیر بمباران آمریکاییان ۳۷۶۷ غیرنظامی در افغانستان به قتل رسیدند.

سیاستمداران غرب از اخلاق و ارزش‌های عیسویت مانند نیکوکاری و دوست داشتن همنوع صحبت می‌کنند اما فقط جمله معروف انجیل "چشم بجای چشم، دندان بجای دندان" دعوت به انتقام گرفتن تعبیر می‌کنند و واعظین تلویزیونی آمریکا فقط شعار دوستی و دوست داشتن می‌دهند و حرف احکام انجیل می‌زنند (برای دوستان داخل ایران هم آشنا بنظر میاد!). اما هدف بنیادگرایان ایدئولوژ که انجیل لاف می‌زنند همان هدف ملایان و خاخام‌های متعصب مذهبی در فلسطین و دنیای اسلام هست: جمعیت را به قتل دیگران تحریک کنند و آنان را از مساعدت خدا مطمئن سازند تا آنطور که در طول تاریخ مشاهده می‌کنیم، نان به نرخ روز بخورند!!!

چه کسی، وقتی در مقابل شرارت نهایی قرار گرفته، خرده‌گیری می‌کند و اجساد می‌شمارد؟ چه کسی خود را بخاطر اصول اخلاقی با شک رسوا می‌کند، وقتی هدف جلوگیری از آخرین گام نظامی شیطان دجار یا پیاده کردن دولت جهانی الله هست؟ مثل اینکه نقد مارکس از دین بعنوان "افیون توده‌ها" تجدید باید بشود. بنظر می‌رسد با شروع هزاره سوم میلادی اصل مذهبی کمتر مسکن آسیب و زخم روحی و بیشتر آمفیتامین ایدئولوژیک هست (۲): اسپید (مخلوطی از آمفیتامین‌ها و موادمخدر محرک کننده، کوکائین برای کم و بی درآمدان) برای جنگ، برای بکار گرفتن تنگ‌نظری.

ادامه دارد...

(۱)http://www.commondreams.org/views02/0102-02.htm

(۲) مارکس دین را تریاک توده نامید و تریاک جزو موادمخدر تسکین دهنده هست، اما امروزه مشاهده استفاده دیگری از ادیان هستیم و باید از موادمخدر تحریک کننده نام برد: کوکائین توده‌ها!!!

۳ نظر:

  1. سلام.عجب نتيجه گيری نابی.موافقم.موافقم.

    پاسخحذف
  2. درسته، آقای خامنه ای هم به 11 سپتامبر از همین دید نگاه میکنه. این درسته که آمریکا با تمام جنبه های مثبتی که دارد قابل انتقاد هم هست.
    ولی من می خواهم به یک مشکل تاریخی ایرانیها اشاره کنم و آن "بیماری چپ بینی" است. نظامهای سرمایه داری و سوپر امپریال کاپیتالیستی در کنار تمام مزایایشان قابل انتقاد هم هستند ولی دقت کنید راه حل اینکه ما هم در آینده به مشکلات و نقایص آنها دچار نشویم این نیست که برویم سوسیالیست یا چپگرا یا چیزی شبیه این بشویم.

    از دید برخی تفکر سرمایه داری افراطی خطری برای آینده ایران است در حالیکه خطر اصلی تر گرفتاری در دامان بیماری چپ بینی است که با وجود خسارات بیشمار این طرز تفکر در ایران معاصر عده ای هنوز در رویای آن هستند. البته مخاصب من فقط نگارنده وبلاگ نیست بلکه همه ایرانیان است.

    در ادامه، اعتقاد راسخ شما به آزادی بیان، آزادی های فردی و اجتماعی و سیاسی و حقوق بشر ستودنی است. ایران آزاد باد از ظلم، جهل و بردگی فکری مذهبیون

    پاسخحذف
  3. بیخدا کسی است که هیچ پشتیبان نامرئی ندارد.

    جان بوکان
    آپم

    پاسخحذف