ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

سه‌شنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۸۵

با سلام ...

آیینه جهان

آخر هفته مجله تلویزیونی آیینه جهان (weltspiegel) صدا و سیمای آلمان (دولتی) را داشتم نگاه می‌کردم که قسمتیش درباره دکتر احمدی نژاد بود. خجالت نکشیدند و مثل صداوسیمای قمحوری صدای اصلی را خفه نکرده، ترجمه را جعل کردند. مانده بودم که چقدر ما ایرانی جماعت برایشان بی‌اهمیت هستیم که بفدای سرشان بود فارسی زبانی متوجه جعل شود.
چندین مصاحبه با مردم معمولی نشان دادند و یک چیز و هرچیز میگفتند، جنان ترجمه میشد که انگار همه طرفدار سیاست و خود دکتر هستند.
یک خانمی با چشم گریان داشت غصه و گرفتاریش می‌گفت که در ترجمه شد حداقل یکی هست به حرفهایم گوش دهد.
یک صحنه که اصلا و ابدا ربطی به مسئله نداشت: پیرزنی داشت رخت آویزان می‌کرد و می‌گفت که یکروز میبینمش و یکروز نمیبینمش و این بستگی دارد به ... که تبدیل به تعریف و تمجید آقای دکتر شد.
و ...
ازین چندتا مصاحبه که همه بدون استثنا جعل و غلط ترجمه شده بودند فقط آخری کمی از رییس‌قم‌حور حمایت کرد.
یک اخوند که فقط گفت، درست هست که کسی نمیشناسدش اما باید بهش وقت داد و دید چکار میکند و بعد قضاوت کرد. این درست ترجمه شد اما و البته بهش جملاتی اضافه کردند که ایشان هم طرفدار سیاست "هسته‌ای" رییس‌قمحور هستند.
البته فقط مصاحبات را جعل نکردند، بلکه دروغهای قم‌حوری را تکرار و اخبار را هم جعل کردند:
احمدی نژاد با آخوندها دعوایش شد. او به خانم ها اجازه ورود به ورزشگاه ها را داد - تصویر صحنه: خانمها نشسته در جایگاهی مانند تریبون تماشاچیان ورزشگاه. گفتم مانند، بخاطر اینکه فقط نشان داد خانمها در جایگاه پله مانندی نشسته‌اند، حالا استادیوم ورزش بود یا نبود، ورزشکاران مرد بودند یا زن و ... نشان نداد - اما بعد از مدتی آخوندها این اجازه را لغو کردند و خانمها دوباره ورودممنوع شدند. درحالیکه می‌دانیم رییس‌قم‌حور فقط یک پیشنهادی کرد که رد شد و او هم خیلی خوب می‌دانست که رد خواهد شد، چنین پیشنهاد کرد.
بعد هم با کمال وقاحت دروغ "حماسه سوم تیر" تکرار کردند:
هفتاد میلیونی که انتخابش کردند ....
خلاصه اصرار داشتند و کردند و شما و ما و من نه فقط دوستش داریم و اگر هم دوستش هم نداریم، حامی سیاستش هستم!!!

خیال نکنید که تابحال مچ این مجلات رسانه‌های دولتی را نگرفته‌اند! چندین بار گندش درامد که جعل می‌کنند و دروغ می‌گویند و البته از رو نمیروند.

چرا هم از رو بروند وقتی می‌دانند که ما از رو نمیرویم و با خیال راحت و با اینکه میدانیم دروغ می‌گویند، باور خواهیم کرد ...



دانشجویان زندانی را آزاد کنیم!

این هم تومار خطاب به نهادهای مدافع حقوق بشر و اتحادیه های کارگری!

لطفا امضا و پخش کنید!

۲ نظر:

  1. درود بر تو
    چه می توان گفت ؟
    اصلا مگه میشه حرفی زد

    پاسخحذف
  2. جای شما بودم یک ایمیل بریشان می زدم و یا یک گزارش برای Junge Welt تهیه می کردم

    پاسخحذف