ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

شنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۸۵

با سلام ...

جام جهانی و سیاست مورد لزوم آلمان:


با اینکه حرفش بعد از یکی شدن دو آلمان شد، ناگهان تصمیم گرفتند که کاندید بشوند و اصرار داشتند که ۲۰۰۶ باشد. از چین تا ایران بازیکنان را ناگهان به بوندسلیگا آوردند. با دوز و کلک و باج و فشار و ... موفق شدند. جام جهانی در آلمان برقرار می‌شود. چرا این عجله و خواست مبرم؟ چرا با این همه حرف از انصاف با همه فنون و قدرت جام جهانی از دست آفریقا گرفتن؟ و سوال‌های دیگر که با شروع جام جهانی برایم معلوم شد.
آلمان بخاطر تاریخش رابطه ناجوری با ملی‌گرایی خود دارند. با اینکه اکثریت مردم آلمان ملی‌گرا هستند، اما چونکه شاهد بودند که ملی‌گرایی، خطر در دام فاشیسم افتادن دارد، نشان نمی‌دادند. و همینطور هم فرزندان خود را تربیت کرده بودند. حالا ملی‌گرایی چه ربطی به جام جهانی فوتبال داد. با برقراری این جام در کشور خود این رابطه را راست کردند. این جام جهانی فقط به آلمان آمد تا دوباره پرچم نشان دهند و به مهاجرین مهلت دهند که ادغام شده‌اند. نه فقط نشان دهند طرفدار آلمان بلکه حاضرند خود را "فدای میهن و خدا" کنند. البته خیالی که مردم از فداکاری دارند و منظور حکام و سرمایه‌سالاران در طول تاریخ دو چیز بوده است. هرچیز ساختگی و ظاهری مفهوم ساختگی و ظاهری و مفهوم دیگر دارد.
سرمایه‌سالاران آلمان برای بکار گرفتن مردم نیاز مبرم به تخیل "فدای خدا و میهن" دارند تا مردم با مزد و حقوق کمتر و ساعات بیشتر برای ثروتمندتر و قدرتمندتر کردنشان کار کنند. از رسانه‌ها تا سیاست چنان کیف میکنند که "آلمان" "آلمان" و پرچم بر سر زبان و در دست هست که از چهره‌شان اطمینان می‌بارد که مردم هر قانونی که مزایایشان کم کند، خواهند پذیرفت. البته چونکه پرچم سه رنگ جمهوری "دمکراسی" در دست‌ها هست و پرچم‌های با سوابق دیگر از دید دور شده‌اند، امیدوارند یا بهتر بگویم خیال می‌کنند ایندفعه در دام فاشیسم و نازیسم نخواهند افتاد ...

۶ نظر:

  1. آرمین گیله مرذ خان جان
    دو رو برتون هیچ کیو ندیدین که پرچم سه رنگ عنکبوت تشون دستش باشه؛
    آدمای لچک به سر، یا بی لچک؟

    پاسخحذف
  2. آرمين جون قربونت برم ديگه اصطلاح توهم توطئه هم برای حرفهايی که ميزنی کافی نيست! :)))

    پانته‌آ

    پاسخحذف
  3. سلام ... یکعالمه چکن زدم اما پیامگیرت نگرفت. تبلیغ : "تو آلمانی" را فراموش کردی؟ توطئه و دسیسه روزمره هست و از مدرسه تا کار و زندگی، حتی خانوادگی همه بهش دس میزنند. برای این واژه توهم تر استفاده میشود: تربیت اساسی!

    پاسخحذف
  4. در سفر اخیرم به آلمان دوستی بهم ‌گفت: "ببینم اگه من الان برم توی یه پارچه‌فروشی و یک‌متر پارچه بخرم و بیارم مرکز شهر با پا برم روش و له‌ش کنم، کسی چیزی می‌گه؟" گفتم: "نه!" گفت: "حالا اگه جرأت داری همین پارچه رو رنگ سیاه و قرمز و زرد بزن!؟" دیدم راست می‌گه، جرآتش رو ندارم!؟

    پاسخحذف
  5. قبل از هر چیز باید بگم که این نظر به پست قبلی مربوط می شه ولی اون کار نکرد...
    مطلبتان واقعا محشر بود....
    موفق و پیروز باشید...

    پاسخحذف