ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

جمعه، بهمن ۰۶، ۱۳۸۵

با سلام ...

دعوی دو جبهه و مهره​هایشان* در یک طرف سکه**

* دانسته، نداسته یا خواسته و نخواسته مهره هستند، بحثی دیگر هست
**می​گویند هر سکه​ای دو طرف دارد و این را به ماجراهها هم می​چسبانیم. وانمود می​کنند که "آمریکا" و قم​حوری دو طرف سکه هستند (در مقابل هم قرار گرفته​اند)، یا این و آن، و ما جزو "این" و آنان به "آن" تعلق دارند. اما اگر با دقت نگاه کنیم دو طرف مقابل چیز دیگری هست و بدو. حکام در مقابل مردم. که اگر مردم در مقابل هم قرار داشتند، نیازی به اینهمه سعی نبود تا ما را ز هم جدا کنند و در مقابل همدیگر قرار دهند.برای مثال: آیا اگر "آمریکا" نبود، کاسترو اینهمه دوام می​اورد!؟


جبهه اول (ج۱)، جبهه حاکم در "آمریکا" که سعی دارد با کمک سیاست خشونت، اهداف خود را پیاده کند. مهره اصلی این جبهه در ایران در انتصابات پیش با کمک همپیمانان حزب جمهوریخواه آمریکا (از زمان گرونگارینگیری سفارت آمریکا و پیروزی ریگان در آمریکا) در ایران به مقام ریاست​جمهوری رسید و کار این مهره* تبلیغ و ترویج سیاست خشونت هست. فکر نکنم نیازی باشد تا مثال برای کوشش این شخص در بثمر رساندن اهداف آمریکا بیاورم که روزانه و فراموش نشدنی هستند. کسی مانند این شخص برای سیاست خشونت "آمریکا" چنین مؤثر تبلیغ و ترویج نکرد، حتی اسرائیل عرضه و توان چنین تبلیغاتی نداشت و ندارد.

جبهه دوم (ج۲)، جبهه حاکم در اروپا هست که تابحال با کمک مهره​های خود * توانسته بود ۱۶ سال از منافع خود، طبق معمول با قربانی کردن جان و مال مردم و با کمک ترور توسط مزدوران*، در منطقه نگهداری کند. حال که ج۲ شاهد علنی از دست رفتن منافعش با کمک مهره دست یک تبلیغاتی ج۱ هست، دوباره دست بکار شده و با کمک مهره​های قدیمیش، بخصوص آن دو نفر، نقشه جدیدی پیاده کرده. وقتی روسای جمهوری پيشي در برکناری رییسقمحور جدید موفق شوند، می​توان خشونت طلبی "ایران" را به گردنش بیاندازند و افکار عمومی جهان را دوباره برای مدتی تغییر دهند (من نبودم دستم بود، تقصیر آستینم بود). چنین با سوزاندن مهره تبلیغاتی ج۱ و نشان دادن کوشش صلحجویانه مهرههای ج۲ با یک تیر دو نشان میزنند: حفظ منافع خود و برکنار کردن بزرگترین مهرهء تبلیغاتی ج۱.
البته عده​ای از دوستان خواهند گفت، هر راهی که از جنگ جلوگیری کند، راه خوبی هست. اما این راه (مقصر معرفی کردن احمدی​نژاد و برکناری او) فقط جنگ را به تاخیر خواهد انداخت، که تا وقتی این نظام اصلاح ناپذیر در ایران حاکم هست، خطر جنگ حتمی هست. و آنروزی که اروپا هم فقط در جنگ حفاظت منافع خود ببیند، حتما آمدنی هست.
من هنوز سر این عقیده خود هستم که فقط با برکناری این نظام می​شود از وقوع یک جنگ جلوگیری کرد. چاره دیگر اصلاحات هست اما با چنین قانون اساسی، غیر ممکن هست. بخصوص بعد از "اصلاحات" سال شصت و هشت.

لطفا به اخبار در مورد آقایون احمدینژاد، خاتمی و رفسنجانی با دقت نگاه کنید و توجه کنید منبع از رسانه آمریکایی یا اروپایی هست و هرکدام این اخبار را چگونه بررسی میکنند. به تعدادی ازین اخبار در قسمت وبگردی (پایین وبلاگ) لینک دادم.

حال در مورد مهره اصلی نظام ایران، که در این نزاع مهره​ای نخواهد بود. این مهره اول نظام ایران چونکه هیچکدام از این دو جبهه خواستدار و توانایی نگهداریش را ندارند، قرار هست کاملا قربانی شود. از خود بپرسید، چرا اینهمه شایعه و چرا به وضوح دکتر و متخصص از خارج به ایران آمد؟ حال هرقدر مریض باشد یا نباشد، خود بمیرد یا نمیرد، باید بدون برگشت برود. که ج۱ او را نمی​خواهد و ماندنش برای ج۲ منفعت ندارد. حال هرقدر مریض شدنش یا فوت کردنش شایعه و دروغ باشد، مرگش حتمی هست.

۳ نظر:

  1. درود آرمين خان
    راستش گاهي وقت ها آدم چيزهايي مي بينه و مي شنوه كه باورش تا حدودي جزو محالات هست!
    حالا كش مكش جبهه نخست و جبهه دوم هم
    ناگريز از همين اصل هست
    ___________________________________
    روزگارتان به خوشي باد

    پاسخحذف
  2. آرمین جان بادرودی گرم
    درست است من فکر می کنم باید منتظر محو خامنه ای و خذف احمدی نژاد باشیم
    ودوباره پروژه خاتمی- رفسنجانی
    این ها تاکی می خواهند به بازی ادامه دهند؟؟؟
    اصلاحات بدون تغیردرقانون اساسی غیر ممکن است
    ولی شاید اینها درته خط مجبورشوند
    باید چشم براه تحولات پیش رونشست
    تندرست و شادکام باشی

    پاسخحذف
  3. بحث بر سر حجاب وروز جهانی زن در وبلاگ 8 مارس و وبلاگ فمنیست مسلمان
    یکی از دوستان در وبلاگ یکی از فعالین حقوق زنان مطالب و نظرات و سوالاتی را ارائه کرده وآن دوستان نیز نظراتشان را در جواب ایشان گفته اند، ما فکر کردیم انعکاس آن میتواند مفید باشد وشما هم بخواهید دراین مسئله اظهار نظرودخالت کنید

    پاسخحذف