ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

چهارشنبه، اسفند ۱۶، ۱۳۸۵

با سلام ...

روز زن






بیانیه کانون وبلاگ نویسان ایران-پن‌لاگ به‌مناسبت ۸ مارس روز جهانی زن

۸ مارس روز جهانی جنبش زنان است؛ جنبشی که در راه آزادی بیان و برقراری حقوق انسانی زنان مبارزه کرد، قربانی داد و توانست نام خود را در تاریخ جهان ثبت کند!
کانون وبلاگ نویسان ایران- پن‌لاگ این روزرا گرامی می‌دارد و از جنبش‌ آزادی‌خواه و برابری طلب ‌زنان جهان و به ویژه زنان ایران پشتیبانی می‌کند.
كانون وبلاگ نویسان ایران درآستانه‌ی این روز بزرگ توجه انجمن‌ها و نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر را به پایمال شدن مداوم و برنامه‌ریزی شده‌ی حقوق زنان در ایران جلب می کند و خواستار نابودی هرگونه خشونت دولتی و غیردولتی علیه زنان در قوانین زن ستیز در ایران است.
دستگیری ده‌ها تن از کوشندگان جنبش زنان و از جمله وبلاگ نویسانی چون پرستو دوکوهکی و آسیه امینی در تجمعی مسالمت‌آمیز اعتراضی در برابر دادگاه انقلاب، نمونه‌ی آشکار ستیز با برابری حقوق زنان و مردان و وجود اراده‌ی سرکوب فعالیت و مبارزه برای رفع قوانین تبعیض‌آمیز زنان در ایران است. این گردهمایی که همزمان با دادگاه گروهی ازکوشندگان حقوق زنان و در واکنش به شدت‌گیری فشارهای امنیتی و احضارهای متعدد زنان برپا شده بود، مورد حمله‌ی نیروهای سرکوب‌گر حکومتی قرار گرفت و بازداشت نزدیک به سی و سه تن از زنان را درپی داشت.
درعرصه‌ی جهانی نیزکشته شدن يكی از وزرای زن استان پنجاب پاكستان به دليل نداشتن پوشش اسلامی توسط افراد مسلح و تجاوز به زنان زندانی بخصوص در زندان‌های عراق توسط نیروهای دولتی نمونه‌‌ها‌ی دیگری از عدم آزادی زنان در بخش‌های گسترده‌ای از جهان متمدن امروز است.
کانون وبلاگ نویسان ایران–پن‌لاگ ۸ مارس روز جهانی زن را به همه زنان و کوشندگان این جنبش شادباش می گوید و با محکوم کردن هرگونه تبعیض جنسی و نابرابری حقوق زنان با مردان خواهان آزادی بی‌درنگ زنانی است که تنها گناه‌شان مبارزه درراه حقوق زنان است.

كانون وبلاگ نویسان ایران – پن‌لاگ




بقول شاگرد ولتر، اخبار داغتر از آش:

بيست بدترين ديکتاتوران جهان از parade.com

روايت «ايلنا» از فهرست جديد ديکتاتورهاي جهان البته نفر سوم ليست بالا، اينجا درج نشده است!

۳ نظر:

  1. کاریکاتورهایی برای 8 مارس

    http://saayeh.mihanblog.com/Post-209.aspx
    یا
    http://www.saayeh81.blogfa.com/post-97.aspx

    پاسخحذف
  2. در اولين فرصت فايل‌اش را اصلاح خواهم نمود. اما تا آن موقع، تو می‌توانی اين مقاله مرا از منبع اصلی‌اش يعنی سايت نشريه چشم‌انداز ايران (لطف ا... ميثمی) بخوانی:

    http://www.meisami.com/Cheshm/Other%20Articles/A.Hoseinpoor.htm

    پاسخحذف
  3. درود آرمين خان
    ديگه وقاحت تا چه اندازه !!!
    يكي نيست به اين ها بگه شما كه شهامت گفتن حقيقت رو نداريد خب اصلن سكوت كنيد و لام تا كام حرفي نزنيد
    ديگه اين پدر سوخته بازي ها يعني چي ؟

    پاسخحذف