ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۵، ۱۳۸۶

با سلام ...

دسيسه مرکز تجارات جهانی قسمت ٣٣

از سرزمین آل کاپون به لوله‌نفتستان - قسمت اول

هنگام جنگ (تحت اسلحه) قوانین سکوت می‌کنند (١). معروفترین حکم شیشرون (تلفظ عربی سیاستمدار و فیلسوف رومی marcus t. cicero) در هنگام اعظمت امپراتوری روم، هنوز در امپراتوری امریکا معتبر هست. و حتی اگر نگهداری در قفس زندانیان را بنگریم، کاری که در مناطق اخلاقی ترقی کرده با ماکیان هم چنین رفتار نمی‌کنند، بهتر بگویم مجاز نیستند بکنند، می‌توان تردید کرد که تمدن بشر در ٢٠٠٠ سال اخیر اصلا پیشرفت کرده است.

با اینکه دیگر برده‌داری برخلاف زمان روم و یونان باستان قانونی ممنوع شده است، اما در حقیقت غرب "متمدن" دام‌های کاری خود را فقط در مخروبه‌های استثمار (٢) در جهان سوم از نظر بدور کرد. اینکه بنا بر قوانین اساسی دمکراتیک مردم حاکم اصلی هستند و فساد از لحاظ قانونی ممنوع هست، اما در واقعیت رسوائی انرون (enrongate) (٣) نشان داد که سرآخر آنانی که اکثریت سیاستمداران را می‌خرند، نفوذ سیاسی دارند و برای مثال قوانین انرژی را می‌نویسند. در اصل جنگ و خشونت به نام مروت و حقوق بشر بعنوان "آخرین راه" معتبر هستند، اما در عمل ادامه سیاست‌ فاسد با وسائل مربوط هستند، چونکه there's no business like war business (٤).

هنگام جنگ، رسانه‌ها سکوت می‌کنند. در عصر امپراتوران روم رسانه‌ها نقش مهمی بازی نمی‌کردند، وگرنه شیشرون این جمله را هم به آن اضافه می‌کرد، و این قانون ننوشته هم در زمان قیصر جرج هم اعتبار دارد. اما یک دهکده مجازی کوچکی هست که مکرر در مقابل سکوت رسانه‌ها استقامت نشان می‌دهد، و در میدان فروش خود در اینترنت بدون از قلم انداختن تمام اخبارهای مهار شده را رد و بدل می‌کند.

مثل شرمن اسکولنیک (۵) که دهه‌ها بعنوان "judge-buster" پیگیر قاضی‌ها و سیاستمداران فاسد هست و در چهارمین قسمت "Enron - Black Magic" (٦) مارا به داخل یکی از ایستگاه‌های راهبری امپراتوری امریکا، که با قانون بالا کاملا آشنا هستند، برد: به سیسرو (٧ Cicero)، شیکاگو (Chicago). محله‌ای که زمانی به سرزمین آلکاپون معروف بود و در آن سازمان اطلاعاتی آمریکا هنگام جنگ جهانی دوم برای حمله به ایتالیا اقدام کردند و خط-سیا-مافیا-واتیکان را بنیاد گذاشتند و آنجا که پل "گوریل" مارسینکوس (Paul "Gorilla" Marcinkus)، اسقف اعظم در دهه هفتاد میلادی ساکن بود: بعنوان رئیس بانک واتیکان یکی از درخشانترین تبهکارانی که مقر پاپ او را جزو نگهداران خود شمرده است.

ادامه دارد...

(١) Inter arma silent leges

(٢) sweatshops

(٣) http://mitglied.lycos.de/gilemard/doc/conspiracy31.pdf

(٤) http://www.heise.de/tp/deutsch/inhalt/co/11619/1.html

(۵) Sherman Skolnick [http://www.skolnicksreport.com]

(٦) http://www.rense.com/general19/swind.htm

(٧) محله‌ای در شیکاگو

۲ نظر:

  1. الههءمهر شهلا
    درود بر آرمین نازنینم
    دوست گلم دو روزی است از سفر به مام میهن بازگشتم
    سپاس از پیامهایی که در نبود من برایم می نوشتی
    پستت را پس از این می خونم
    درسته که نوشتارش برای چشمهای من کمی ریزه ولی یه کاریش می کنم
    .فدای تو و بدرود

    پاسخحذف
  2. آرمین جان
    این دوست تو اشتباه میکند تمدن بشر در ظرف 2000 سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای در جهت حصر ازادی داشته است(:

    اما در مورد نظرت در موردمتنی که نوشته بودم بصورت مفصل توضیح دادم

    ارنستو
    http://cheguara.blogspot.com/

    پاسخحذف