ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

سه‌شنبه، دی ۲۰، ۱۳۸۴

با سلام ...

دسيسه مرکز تجارات جهانی قسمت بيست و ششم

کودتای بوش قسمت اول

هنوز منتظر ارائه مدارکی که به قول خودشان از روز اول داشتند، هستیم. اما با قانون اجرای دادگاه‌ محکمه ارتشی و مخفی، اگر هم بن لادن را گیر بیاورند، نباید مدارک را به عموم نشان دهند. در ضمن در جریان قانون گذاری‌های جدید برای "امنیت ملی" به بهانه یا بهتر بگویم با کمک بن لادن حتی پرونده‌های زمان پدرش هم جزو اسرار و برای عموم کاملا بسته شدند.

سوال دیگر که باید بشود این هست که چرا دادگاهی برای ثبات جرم بن لادن و القاعده بپا نشد و فوری مجازات شروع شد؟ آیا برای اینکه دست اندر کار خودشان فاش نشود!؟ و اگر جنگ هست و جنایت نیست و به دادگاهی نیاز نیست، چرا پیمان ژنو بکار نمی‌رود و اسرا در خفی نگه داشته می‌شوند؟ آیا برای اینکه دست اندر کار خودشان فاش نشود!؟ قبل از حمله به افغانستان وزیر سابق دادگستری آمریکا اشکروفت (Ashcroft)درمورد براه انداختن دادگاهی عمومی بن لادن، البته بعد از دستگیریش، گفت: "بیاییم و فرستندهء "Usama TV" برپا و فورومی برای پروپاگاند -تبلیغات- جهانی ایجاد کنیم؟" یعنی از قبل معلوم بود که دادگاهی که باعث افشا شود، هرگز براه نخواهد افتاد.

درحالیکه یک دوئل تلویزیونی مابین جرج دبلیو و اسامة که توسط الجزیره و سی‌ان‌ان در کل جهان پخش شود و بانیتش را هم شرکت خانوادگی بوش و بن لادن (۱) – گروه کارلایل – قبول کند، با درآمدی که از تبلیغات جهانی بدست می‌اید، می‌شد برج‌های دوقولو و افغانستان را بازسازی کرد و کلی هم برای عراق باقی می‌ماند. اثر پروپاگاندی هم با زمان مساوی برای هرکدام، یکسان می‌بود و هرکی می‌توانست تصمیم بگیرد که گول کی را بخورد و یا حتی گول هیچکدام را نخورد.

اگر واقعا می‌خواستند دست بن لادن و تروریستها را ببندند و جلوی رشد خشونت را بگیرند، بهتر بود که با مدارک "موجود" او را در دادگاه بین المللی، دادگاهی که ایالات متحده انرا به رسمیت نمی‌شناسند (حتما می‌ترسند خودشان حداقل بخاطر حمایت ترور و تروریست‌ها محکوم شوند)، محکوم می‌کردند. و اینگونه تبلیغ مفید و خوبی برای حقوق بشر، آزادی و دمکراسی (به قول خودشان: ارزش‌های غربی) و امکانیتشان را نشان می‌دادند تا اینکه بعد از هر بمب و فشنگی فقط ازین واژه‌ها استفاده می‌کردند و میکنند و چنین از این ارزش‌ها، واژه بی‌مفهوم ساختند و می‌سازند. اما از یک جامعه سرمایه‌‌داری چه انتظار!؟ همانطور در پستی توضیح دادم درین جامعه هرچه بی‌ارزش‌تر باشد می‌شود با فروشش سود فراوان زد و غرب (بخصوص با کمک ارتش محافظ سرمایه‌سالاری که در خیالات ارتش ملت آمریکا هست) با اعمالش دارد این "کالاها" را بی‌ارزش می‌کند تا با سود فراوان در کل جهان بفروشد. برای اینکه خریدار هم داشته باشند کود رشد ترور را هم خودشان تولید می‌کنند و چنین بجای دادگاهی، بمباران می‌کنند. جای تعجب نیست با اینکه خبر قتل و دستگیری فلان قدر تروریست را می‌دهند، تعدادشان بیشتر هم می‌شود. و با سیاست بوش و عملیات‌های مخفی‌اش از یک قاتل و جانی، یک قهرمان و شهید می‌شود. البته این‌چنین جانشین مناسبی هم برای "قلمروی شرارت" سابق که شوروی بود، پیدا شده است تا اقتصاد وابسته به تسلیحات جنگ و ترور به رشد خود ادامه دهد. به بهانه ترور آزادی‌ها و حقوق شهروندان هم محدود و بعضی حتی از بین رفته‌اند.
اول مردم‌سالاری و آزادی و برابری را به کالا تبدیل کردند، سپس در بی‌ارزش کردن این کالاها کوشش کردند و می‌کنند (دم از آزادی و برابری و مردم‌سالاری می‌زنند اما خودشان زیرپا می‌گذارند) و بعد با کمک شریران تعلیم و تربیت دیده در آموزشگاهان ترور خود، لزومیت پیاده کردن مردم‌سالاری و آزادی و برابری بیشتر می‌کنند اما بجای پیاده کردن واقعی مساوات و مواسات، چاره‌ای جز خریدن واژه‌های پوچ نمی‌ماند. نمیدانم تاکی می‌خواهیم باج دهیم تا راهزنان، راهزنی نکنند و خود را محافظ هم بنامند!!؟؟


حتی رییس‌جمهور سابق آمریکا جیمی کارتر (Jimmy Carter) هم اواخر سال ۲۰۰۱ در مساحبه تلویزیونی از یک "کودتا" سخن گفت و اسکوت نلسون (Scott Nelson)، وکیل ریچارد نیکسون (Richard Nixon ۲)، در یک استماع دادرسی سنای امریکا (دسامبر ۲۰۰۱) در مورد قوانین امنیتی جدید گفت که روش‌های پنهانی نیکسون در مقابل شیوه‌های امروزی کاخ سفید یک "بازی بچگانه" بودند.

البته وزیر دادگستری وقت (سابق) اشکرفت (Ashcroft) فوری هرگونه انتقاد را غیر مستقیم ممنوع اعلام کرد (۳):
"به همه، که مردم صلح‌دوست را از شبح آزادی‌های ز دست رفته می‌ترسانند، پیامم این هست: تاکتیک شما فقط از تروریست‌ها حمایت می‌کند، به اتحاد ملی صدمه می‌زند و قاطعیت را تضعیف می‌کند."
(انتخبات اخیر ایران هم دست کمی از یک کودتا نداشت و صد البته که مشابه جمله فوق هم در ایران تازگی ندارد.)

ادامه دارد ....

(۱)http://www.bushwatch.org/bushmoney.htm
(۲) معروف به Tricky Dick
(۳)http://www.senate.gov/~judiciary/te120601f-ashcroft.htm
البته دیگر این لینک پیداش نیست و هرچه در سخنرانیهای و گفتگوهای این روز (6 دسامبر 2001) در صفحه سنای امریکا گشتم، این سخنان را پیدا نکردم!!! البته فقط سرسری گشتم!

0 بیان و اندیشه:

ارسال یک نظر