ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

پنجشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۴

با سلام ...

حقایق، فرضیات و جعل - قسمت دوم

(...)
"times of india" چندی بعد از فاجعه یازدهم سپتامبر گذارش داد که دلایل استعفای ناگهانی رییس پلیس مخفی پاکستان (ISI) ژنرال محمود احمد، واریز کردن ۱۰۰۰۰۰ $ توسط یکی از همکاران نزدیکش به حساب بانکی محمد عطا بود که بخاطر استراغ سمع تلفن توسط سازمان اطلاعاتی هند و اف‌بی‌آی کشف شده بود. این خبر واقعی در مقابل احتمالات و فرایض درباره نقشه‌کشان و برنامه‌ریزان که فوری و به‌زور به امکانات و حقایق تبدیل شده بودند، یک رد جدی بنظر می‌آمد. اما بجز چند درج کوتاه در رسانه‌های غربی، هیچ خبرنگار محققی این مسئله را پیگیری کرد. آخر امکان داشت که بجای تمرکز حواس روی افغانستان، افکار متوجه پاکستان شود، بجای واعظ دست‌نشانده ملا عمر، که تا به قدرت رسید شروع به سرپیچی کرد، به مخترعین و هادی‌هایش مانند ژنرال محمود، بجای زارعین فقر خشخاش افغان به طرف لابراتورهای هروئین که تحت کنترل پلیس مخفی پاکستان و سازمان سیا (سی‌آی‌ای)، از تهدید مخوف اسلامیست‌های متعصب بسوی مربیان، تامین کنندگان مال، سودمندان و اربابانشان!!!!

تبدیل فرضیه و جعل به حقیقت را هم درمورد سیاست قم‌حوری و غرب مربوط به ساختن بمب اتم و کاریکاتور محمد بن عبدلله هم مشاهده می‌کنیم. رسانه‌های قم‌حوری بدون سرخ شدن از هیچگونه تبدیل جعل و دروغ به حقیقت دریغ ندارد و در غرب هم اخبار مربوط چنان گفته می‌شود یا ناگفته می‌ماند تا افکار عمومی بسوی مطلوب کشانده شوند. و کنون چند مثال.

سیاستمداران غربی می‌گویند اعتراض و انرژی هسته‌ای حق مسلم ایران و مسلمانان هست، اما باید بدون خشونت و بدون بمب‌سازی باشد. در رسانه‌ء قم‌حوری بی‌پروا به این حقیقت جعل می‌شود: ایران نباید فنون انرژی هسته‌ای داشته باشد و از مردم خواسته می‌شود اعتراض نکنند.

یک مشت معتصب و خشک‌اندیش و متقلد وحشی‌بازی درآورده و آتش می‌زنند و این خبر چنان پخش می‌شود که انگار همه مردم در آن شریک بودند و درین وسط هم ایران و سوریه بعنوان محرک اعلام می‌شود و بخاطر ثبات هم تصاویری از مالزی تا لبنان نشان داده می‌شود که معترضین عکس‌های آقایون خمینی و خامنه‌ای بدست دارند.

چندی پیش چند سیاسیون غربی پیش آقای خامنه‌ای آمده بودند و هنگام پخش درحالیکه صدای اصلی شخص (نماینده مجلس اروپا و استاد یک دانشگاه ایتالیا) بگوش نمی‌رسید، مترجم سخنان شخص را چنان ترجمه کرد که انگار یارو یک شیعه دو آتشه هست که دارت با اقای خامنه‌ای بیعت می‌کند. ببخشید، اما انقدر خندیدم که قلنج کردم!!!

ازین مثال‌ها خیلی زیاد هستند و می‌شود چنین خلاصه کرد: رسانه‌ها وابسته به قم‌حوری بدون کوچکترین شرم و حیا فقط دروغ و جعل پخش می‌کنند واندیشه ممنوع! رسانه‌های وابسته به غرب در حالیکه اندیشه و عقاید را آزاد میگذارند، تا وقتی که دعوت به خشونت نکند، اما برخط سیاست از حقایق، با گفتن و نیمه گفتن و نگفتن، استفاده می‌کنند و از وانمود اینکه فرایض و جعلیات حقیقت هستند، دریغ ندارند و هیچ واهمه‌ای هم ندارند حقایق و فرایض نامطلوب را به خیالات یک عده دیوانه تبدیل کنند و برای ثبات این مسئله از دورغ‌گویی هم نمی‌ترسند.
ادامه دارد ...

۸ نظر:

  1. فکر نکن که عشق اصیل ، باید غیر عادی و استثنایی باشد . چیزی که ما به آن احتیاج داریم ، این است که بدون خستگی دوست بداریم . = مادر ترزا

    پاسخحذف
  2. سلام . خسته نباشید. پس جنگل شما چه شد؟ خیلی قشنگ بود . جایش خالی است . از وب لاگ شما همیشه دیدار میکنم. و استفاده میکنم. به من هم سربزنید. موفق باشید

    پاسخحذف
  3. dorood bar gile marde aziz. besyar ziba , janane va behaq goftai.va zibatar az hameh estelahe QOM HORI ast. zende va shadkam bashi aziz. rasti modati ast dar qorbat 2 kaset GILAKI hamdame man ast.

    پاسخحذف
  4. خـوانـدم؛ خـوانـدی؛ خـوانـد !! بـازهـم جالـب بـود

    پاسخحذف
  5. سلام
    لذت بردم از ديدن وبلاگ زيبا و مفيد شما
    خوشحال خواهم شد اگر به وبلاگ من هم سر بزنيد
    او در صورت تمايل به تبادل لينك خبرم كنيد
    ممنون

    پاسخحذف
  6. متاسفم که بیان و اندیشه ای ندارم اکنون.. فقط آمدم که درودی بگویم برای شما ..

    پاسخحذف
  7. مطلب زيبايي بود پيروز باشي

    پاسخحذف
  8. در انتظار موضوعات زیبای شما: www.gilak.ir.tc

    پاسخحذف