ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

دوشنبه، فروردین ۲۱، ۱۳۸۵

با سلام ...

برلین ۲۰۰۶

شب در خیابان
Image hosting by Photobucket
برای مشاهده عکسهای تازه تصویر بالا با موشواره فشار دهید!




در رابطه با مقالهء بعدی:
می‌خواهم چند صفحه‌ای از کتابی بقلم نوام چامسکی که مربوط به سعود کمپانی‌ها هست را ترجمه کرده و اینجا درج کرده، اما قبل از آن پاسخکی به سوال معمولی و رایج: چرا، چه ربطی به ایران و ایرانی دارد و ...
اگر می‌پرسید چرا، مراجعه کنید به دو کمپانی بزرگ ایران که بنام خیر و خیریه صاحب اختیار و دارای املاک فراوان هستند: بنیاد مستضعفین و آستان قدس رضوی که با کمپانی‌های بزرگ جهان (بخصوص اروپایی) در معامله هستند. با خاندن مقاله شاید هم متوجه شدید گه چرا اینهمه خرج و "خطر" (سیاسی، اقتصادی و محیط‌زیستی) برای دو نیروگاه اتمی (تولید ۶۰۰ مگاوات برای مصرف کنونی ۳۱۰۰۰ مگاواتی و با هدف ۷۰۰۰۰ مگاواتی) اما هنوز پنج میلیارد یورو بنزین وارد میکنند!!
و اگر با دقت بخوانید حتی متوجه میشوید که چرا با اینهمه مرگ بر آمریکا و بوش چنین هست و چنان و برعکس ایران محور شرارت و مهد ترور و خطر و پطر ...، دفتر مرکز عملیاتی هالیبورتون (شرکت خصوصی آمریکایی که نمایندگانش در دولت آمریکا نشسته‌اند) در خاورمیانه ، در کیش هست!؟

۲ نظر:

  1. جالبه و در خور توجه! به من هم سر بزن.

    پاسخحذف
  2. يک نکته رو بايد ياداوری کنم. و اون هم غلط‌های املايی گاه و بی‌گاه توست در نوشتن برخی از واژه‌های فارسی. فکر می‌کنم به خاطر عدم حضورت در داخل کشور و شنيدن و خواندن واژه‌ها از راه‌هايی غير از منابع فارسی باشه. در هر حال، مثلا در اين يادداشت، «آستان قدس رضوی» درسته، نه آستانه قدس رضوی. من رو به خاطر ملانقطه‌گيری‌ام ببخش.
    دوم اين‌که، بی‌صبرانه منتظر مقاله‌ای که گفتی هستم. چون اين سوالاتی که عنوان کردی، مدت‌هاست که توی ذهنم بوده. ابهام زيادی درباره فعاليت‌های بنيادها در ايران دارم. منتظرم. ياعلی

    پاسخحذف