ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

دوشنبه، آبان ۲۲، ۱۳۸۵

با سلام ...

پیروزی حزب دمکرات در آمریکا، تغییری در سیاست دولت آمریکا؟

با پیروزی حزب دمکرات در انتخابات کنگره آمریکا، لبخندی بر لب مخالفان سیاست حزب جمهوریخواه به مترسکی بوش، افتاد. عده​ای از این مخالفان جزو دارودستهء متعصبین اسلامی، منجمله قم​حوری، می​باشند. رهبران و سران قم​حوری فوری ابراز خشنودی خود اعلام کردند و بوش را ملامت کردند، که مردم آمریکا سیاستت را سیاست کردند. اما آنها هم مانند انسان فراموشکار، چند نکته را نادیده گرفتند:
- دشمنی سرسخت حزب دمکرات با نظام قم​حوری. هر معامله و کنارآمد دولت یا سیاستمداران یا اصحاب سرمایه ایالات متحده در پشت پرده با قم​حوری، فقط و فقط توسط حزب جمهوریخواه یا عواملشان انجام شد. کینه حزب دمکرات با قم​حوری چندی قبل از حمله به عراق کاملا آشکار شد، وقتی که نمایندگان حزب، بخصوص کاندید اسبق ریاست جمهوری جون کری، مستقیم و غیر مستقیم اعلام کردند که اگر قرار هست حمله نظامی شود تا خطر برطرف شود، ایران را باید بجای عراق هدف قرار داد.
- با اینکه هردو حزب حامی و مدافع اسرائیل هستند، این حزب دمکرات بود و هست که این حمایت را بدون چون و چرا انجام میداد و میدهد. و هرگز انتقاد از سیاست اسرائیل نکرد و فشاری وارد نیاورد. اگر و گاهی مسلمانان در امریکا دوست و حامی​ای داشتند، حزب جمهوریخواه بود و هست.
خب حال آیا سیاست دولت آمریکا تغییر خواهد کرد و اگر در انتخابات ریاست جمهوری بعدی یک دمکرات پیروز شود، چه نتیجه​ای خواهد داشت!؟
بنظر من سیاست آمریکا هدفش تغییر نخواهد کرد اما راه​ها عوض یا جور دیگر مورد استفاده خواهند گرفت. فشار روی قم​حوری بیشتر خواهد شد و ... اما خب فعلا رییس​جمهور از حزب جمهوریخواه هست. با اینحال بخاطر شکستی که در انتخابات خوردند، مجبور خواهند بود که راه و روش​های دیگری در پیش بگیرند.
در سیاست و اقتصاد راه و روش​هایی موجود هستند که استفاده از آنان، باعث مسدود شدن و یا به بن​بست رسیدن راه و روش​های دیگر می​شود. اگر حزب جمهوریخواه برای هنگام شکست در انتخابات ریاست​جمهوری آینده، میخواهد جلوی بعضی از اقدامات آتی حزب دمکرات بگیرد، باید روش خود را تغییر دهد. با اینکه حزب جمهوریخواه و رژیم ایران در ظاهر دشمن هستند، در پشت پرده همیشه با هم همکاری کردند ( گروگانگیری و شکست کارتر و پیروزی ریگان در انتخابات، افتضاح ایران-کنترا. سخنرانی​های بیموقع که فقط و فقط بهانه به دست دیگری میداد تا خود را تقویت کند). حال برای نگهداری این همکار و مطمئن بودن که هنگام شکست در انتخابات ریاست​جمهوری، راه​های ضربه زدن (ضربات واقعی) به قم​حوری مسدود شوند، دو سال وقت دارند روشی مناسب پیدا کنند، حتی اگر هم به این معنی باشد که با "دشمن خارجی" کنار بیایند و البته فقط به شرط اینکه مطمئن باشند قم​حوری به بمب اتم نرسد و تازه میتوانند تقصیر را هم به گردن دمکرات​ها بیاندازند.
آری ظاهر سیاست تغییر پیدا خواهد کرد، اما نه آنطور که بعضی خیال می​کنند ...

۲ نظر:

  1. از دید مـن اگـر هـرکدوم از ما لـحظه ای فـکر کـنه که یـک حـزب آمریکائی (مـیخواد هـر اسمی داشـته باشه) ذره ای از مـنافـع مـلی اش رو فـدای دولـت یا ملتـی دیگه میـکنه کامـلن در اشتباه است

    پاسخحذف
  2. ba salam
    koshtane siasion ghatle aam mahsoob nemishavad
    vaghti piri mimirad gooyi ke ketabkhane i ra soozande and!

    پاسخحذف