ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

دوشنبه، تیر ۱۶، ۱۳۸۲

با سلام ...

دسيسه ورلد ترد سنتر - قسمت سوم

قافلگیر توسط اراذل خانگی - قسمت اول

25 نوامبر 1941 وزير دفاع ايالات متحده Henry Stimson بعد از يک گفتگو با رئيس جمهورآمريکا Roosevelt درباره ژاپني ها در دفترچه خاطرات خود يادداشت ميکند: »سوال اين بود، چه جوری آنها را در يک موقعيت قرار دهيم تا آنها اولين شليک را کنند، بدون اينکه ضربت شديدي بخوريم ... خواستنی بود، حتمی کنيم، که ژاپنی ها باشند، (که اولين شليک را بکنند)، تا که هيچکس نتواند حتي کمترين ترديد داشته باشد، کي متجاوز هست.«

دو هفته نگذشت تا اولين شليک شد. در سالهای 1932 و 1938 دو بار در تمرینهای نظامی به اين تکيه گاه هجوم آورده شده بود – يکبار توسط 152 هواپيمای جنگي – و هر دفعه دفاع پادگان مشکل زيادی داشت. بخاطر همين پادگان دريايي پرل هاربر يک پادگان بويژه آسيب پزير (قابل حمله) بحساب مي آمد. وقتی روزولت دستور داد، که ناوگان جنگی را از ساحل غربی به آنجا منتقل کنند، آدميرال وقت ريچاردسون (Richardson) اعتراض و خودداری ميکند که به دستور عمل کند.

بجای او آدميرال کيمل (Kimmel) قرار داده شد – شخصی که بعد از حمله ژاپن بخاطر بی دقتی در مقابل کميته رسيدگي گذاشته شد. او بيگناه شناخته شد وقتی معلوم شد که 188 خبر ژاپنی که رمزشان کشف شده بود و در آنها تاريخ و ساعت حمله معلوم بود، به او نشان داده نشده بود. همچنين سازمان های اطلاعاتی هلندی، بريتانيايي و روسی بخاطر يک حمله آتي هشدار داده بودند – اما سازمان های جاسوسی واشينگتون اين اخبار را هم مخفی نگه داشتند. با اینحال هنوز در هر واژه نامه ای حرف از حمله غافرگيرانه هست *.

* Pearl Harbor After a Quarter of a Century نوشته „Harry Elmer Barnes”
http://www.blancmange.net/tmh/articles/pearl25.html


ادامه دارد ...



خودم به خودم تبريک ميگم. جمعه دو تا کارت پستال برام رسيد. يکی از عينک سازی که عينک آماده بيا و بگير و يکی از گمرک که کتاب داری بيا و بگير. البته به اون دوستانی که میخواستند از ايران برام عينک بفرستند: کتابها رو 5 ماه پيش برام پست کردند.




يک خبر از آمريکا: يک دادگاه در ايالت اوکلاهوما يک آمريکايي را محکوم به حبس ابد کرد. خوب ميگيد اينکه مهم نيست، ازين اتفاغها زياد مي افتد. من ميگم خوب آره اما دليلش ، جالبه! برای تف کردن به يک پليس هنگام دستگيری. قاضی گفت، چونکه ميتونه اینجوری يک بيماری ناعلاج به پلیس سرايت کنه و او را بکشه. دوستان در امريکا، لطفا تف نکنيد وگرنه به جرم تروريست بودن و حمله با بمب بيولوژی و رابطه با القاعده دستگير ميشويد .
منبع dpa



يادتون نره: اعتراض عمومي (اعتصاب و راهپيمايي بدون شعار و خشونت و شلوغ کردن)
پیروز و سربلند باشيد
آرمين گيله مرد

0 بیان و اندیشه:

ارسال یک نظر