ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

دوشنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۸۲

با سلام ...

دسیسه ورلد ترد سنتر - قسمت یازدهم

ردی که بهش اعتنا نشد!



قبلش یک درس در سرمایه داری. اکثر شما میدونید که آدم میتونه سهام شرکتها رو در بورس بخره و با بالا و پایین رفتن قیمت، سود و یا ضرر کند. اما خرید با سهام فقط با پول زیاد و در مدت طولانی میشود سود هنگفت کرد و در دنیایه سرمایه داری که سود بیشتر از همه چیز مهمتر هست و وقت کمیاب، کار دیگر هم میشه کرد. شرط بندی! اگر Put-Optionsبخرید و سهام شرکت پایین برود، قیمت Put-Options بالا رفته و در اندک زمان شما کلی سود میکنید و اگر قیمت سهام بالا برود شما ضرر و یا پول خود را از دست میدهید. با خرید Cal-Options شرط میبندید که قیمت سهام بالا میرود. پوت و کال های مختلف هست. هرچه قیمت بیشتر سود بیشتر و هرچه زمان بالا و پایین رفتن قیمت سهام کمتر، سود بیشتر. یعنی اگر شما "کال" بخرید و قیمت سهام یکروزه دوبرابر شود، شما سود هنگفتی میکنید اما اگر 3 ماه طول بکشه تا قیمت سهام بالا برود امکان دارد سود چنانی نکنید و حتی اگر "کال" که خریدید وقتش گذشته باشد، حتی پول خود را از دست بدهید. یعنی من میتونم شرط ببندم که در عرض دو ماه فلان سهام قیمتش بالا میره و پول خود را 10 تا 20 برابر کنم. البته اگر ببرم و البته احتیاج نیست که قیمت سهام هم 10 برابر بشه.

در هفته های اول بعد از ترور ادارات نظارت بر بورس چندین کشور، در مورد حجم زياد خريد "پوت" شرکتهای سهامی هواپیمایی آمریکن و یونایتد (American Airlines & United Airlines) که در روزهای قبل از ترور انجام شد، پژوهش کردند. اما ناگهان این رد به فراموشی سپرده شد و دیگر کسی حرفش را نزد.

Ernest Backes متخصص اقتصاد و اهل لوکزامبورگ در يک مصاحبه گفته بود:
»ناگهانی و فوری حجم معاملاتی "Put-Options" سهام United Airlines پنچ شنبه قبل از فاجعه زياد شد. دویست هزار عدد معامله شدند، قبلا حتی به هزار عدد هم نمیرسید. مشابه اش برای سهام American Airlines و شرکتهای بیمه اتفاق افتاد. اینجا تروریستها میتوانستند در بورس ملیاردها کسب کنند. «
بنا به گفته باکس رد به سویس، حساب بانکی یک تشکیلاتی که وکیلی بنام Francois Genoud درست کرد و با اینکه چند سال پیش مرد، هنوز وجود دارد (منظورم تشکیلات هست و نه یارو)، ميرود. باکس ادامه میدهد:»یک نقطه مربوطه این هست که اين وکیل سوییسی رابطه نزدیکی با خانواده بن لادن داشت، او یکی از مشاورین خانواده بود، یکی از بانکدارانشان. ميدونند که او از تروریسم حمایت میکرد و مدیر اداره ثروت هیتلر بود ...«
البته این فقط نظر یک متخصص معرفی شدهء تلویزیون دولتی آلمان بود. البته این رد دنبال نشد و تکذیب هم نشد. شاید بخاطر اینکه شانسکی اونروز حجم معاملات بالا رفت و یا خواب دیده بودند و در خواب امام زمان و عیسی مسیح بهشون گفت که پوت بخرید. شاید هم اشخاصی بودند که جزو تروریستها نباید بشمار بیایند (مثل بقیه خانواده بن لادن، خانواده سعود و بوش و ...) وگرنه خودشون را گرفتار میکردند (خائن، دیوانه، مزدور و تروریست و کمونیست)

"Francois Genoud": يک نازی جوان دوآتشه سوییسی که اعتماد هیتلر و بزرگان نازی را بدست آورده بود. بعنوان بانکدار و قاچاقچی نقش مهمی در جریان "خط خرموش" بازی میکرد. با کمک این خط، آخر جنگ جهانی دوم زير پوشش واتیکان و سازمان سیا، مقدار خيلی زيادی پول و اشخاص بلند رتبه نازی را به آمریکای جنوبی قاچاق کردند.
ميگويند او بعد از جنگ در خاورمیانه گروه نئو فاشیستی درست کرد که به همه تروریستهای ضد یهود کمک میکرد و پول نازی که او از آلمان خارج کرد هنوز هم در یک صندوق کمک مالی برای گروه های ناسیونالیستی و افراطی راست در اروپا هست. برای اطلاعات بیشتر راجع به Genoud به بیوگرافی او بنام "از هیتلر تا کارلوس" مراجعه کنید.

با تشکر از ماتیاس بروکرز




يک سوال در مورد مشکل من با پرشین بلاگ: من (از هفته پیش اینجوری شد) دارم وبلاگی در پرشین بلاگ میخونم و بعدی و ... ناگهانی نمیتونم هیچ وبلاگی را در پرشین بلاگ باز کنم. میخواستم بپرسم که آیا فقط این مشکل رو من دارم و یا نه، و برای شما هم اتفاق می افته؟ آیا مشکل از سیستم ویندوز هست و یا از طرف سرور پرشین بلاگ؟ اگر کسی میدونه جوابی بده تا من پارانویا نگرفتم و خیال نکردم نمیخواهند بگذارند من وبلاگ ها رو بخونم ...... همین چند دقیقه پیش داشتم وبلاگی در پرشین بلاگ میخوندم و بعد رفتم سراغ بعدی دیدم نمیشه ... یکی دیگه دیدم نمیشه ... همونی که داشتم میخوندم رو دوباره زدم، دیدم نشد .... و این اولین بار نبود. هفته پیش هم دو بار این اتفاق افتاد. یکبار روز بعد خوب شد و یک بار هم بعد از چند دقیقه خوب شد ....

ممنون و متشکر

0 بیان و اندیشه:

ارسال یک نظر