ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

چهارشنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۸۳

با سلام ...

چه ایرانی چه خارجی

20 آوريل:

بالاخره از لوحه یادبود جنایت ميکونوس و ترور دولتی قم حوری پرده برداری شد.

خانم شهردار منطقه گفت: که نوشته تضعيف نشده و از جنايتکاران نامبرده ميشود - قدرتمندان سابق جمهوری اسلامی -

وکيل خانواده مبارزين مقتول در جواب: وقتی از قدرتمندان سابق صحبت ميکنيد بنظر می آید که انگار گذشته و امروز عده ای ديگر در ايران قدرت بدست دارند اما چنين نیست. تا وقتی که ضاربی که شلیک کرد (اسم مردتيکه یادم رفته) و فلاحيان رییس سابق سازمان اطلاعات دستگیر نشدند، تا وقتی که سران جمهوری اسلامی ايران در خود ایران بخاطر جنایاتشان دادگاهی نشدند، نميشود از قدرتمندان سابق سخن گفت.
به امید روز دادگاهی جانیان تروریست!

کلی آدم آمده بود. منظره رو حال کردم. از پرچم سرخ با عکس مارکس تا پرچم کردستان و انواع و اقصام پرچم های ایران (شیر و خورشید با تاج و بی تاج) و همه هم درکنار هم بدون زد و خورد و خونریزی. هرچند همدیگر را چپ چپ نگاه ميکردند و همه هم طبق معمول من بی پرچم را چپ چپ نگاه ميکردند، اما خودش کلی بود. کی فکر ميکرد ايرانی سوسيالِست در کنار سلطنت طلب بدون زد و خورد چند ساعت دوام بیاورد!!؟؟
بازهم یکروز با اشک در چشم و لبخند امید بر لب!!!



21 آوريل:
مردخای وانونو mordechai vanunu دانشمند فيزيک هسته ای بعد از 18 سال (12 سال سلول انفرادی) آزاد شد. او بجرم خيانت کبير، بخاطر يک مقاله که در آن ثابت کرد در پالایشگاه اتمی دمونا بمب اتم ساخته ميشود، توسط موساد از رم ربوده و بزندان انداخته شده بود. با اينکه اجازه حرف زدن با خبرنگاران را ندارد ، اجازه خروج از اسراييل حتی نزديک شدن به فرودگاه را ندارد با علامت پيروزی بسوی خبرنگاران رفت وبزبان انگلیسی گفت:
"من عبری صحبت نميکنم. من مردخای وانونو، مرد پشت سر مقاله 5 اکتبر 86 در ساندی تایمز هستم. من توسط جاسوسان اسرائيلی در رم ربوده شدم. من 18 سال تحت کنترل موساد و شین بث در زندان بودم. من به کاری که انجام دادم مغرور هستم. من ديگر سری ندارم، دنیا ديگر این اسرار را ميشناسد. (...) . هيچ اجباری برای وجود کشور اسرائيل نیست که یهودی ها میتوانند همه جای دنیا زندگی کنند. (...) . خاورمیانه باید خالی از بمب اتم باشد. (...) . پيام من برای دنيا: راکتور دمونا را برای کنترل عمومی و کارمندان سازمان ملل باز کنید. هيچکس نميتواند آزادی گفتار را ممنوع کند. روح انسان آزاد هست، نميتوانند آزادی افکار و عقیده و گفتار را نابود کنند، هرکاری هم کننید نميتوانند. هيچ کشور و دولتی نمی تواند روح انسان و آزادی افکار و گفتارش را بشکند. (...) . من را غير قانونی به اسرائيل آوردند ..." که داشت دوباره از دولت اسرائيل بدی ميکرد که وکيلش اورا بکنار کشید و چیزی در گوشش گفت و بعد بردنش تا از حیاط زندان به بیرون ببرند ....
عجب روئی و عجب شهامتی. بخاطر بدی (حقیقت) گفتن از دولت اسرائیل بزندان افتاد و هنوز از زندان آزاد نشده بود داشت دوباره بدی (حقیقت) رو در مورد دولت تروریستی اسرائيل ميگفت. اگر وکیلش (شاید دوست یا فامیل بود) نبود حتما از همان حیاط زندان دوباره بسلول انفرادی می انداختندش.

قشنگ گفت که حقیقتی بیش نیست. هيچ کشور و دولتی نمی تواند روح انسان و آزادی افکار و گفتارش را بشکند. مگر اينکه بکمک خودمان و با سکوت و تسلیم.


به امید آزادی همه زحمتکشان برای دنیایی بهتر و بشریت عادل چه خارجی و چه ایرانی



من هم يک افغان هستم!!!
گفت: دارن اداي روشنفكرا رو در ميارن كسي به فكر ما نيست بعد ما غصه ي افغاني ها رو بخوريم اينا يا خوابن يا تو ايران نيستن يه افغاني هم نبايد تو ايرن بمونه 13درصد قتلهاي ايران به دست افغاني ها انجام مي شه

گفتم : ادای روشنفکری؟؟؟؟؟ فکر کنم تا آخر و همه رو نخوندید!!! بیخیالی و بیتفاوتی گرینبارگیر همه مان خواهد شد.... یا خیال میکنید شما با اون اروپایی که شما اداش رو درمی آورید که بخونش و نه به اعمالش میبالد و من را تروریست و قاتل و قاچاقچی میشمارد فرقی میکنید؟؟؟؟... ببخش نفرت سمی هست که اول از همه خون خودمان را مسموم و بضرر خودمان تمام خواهد شد و تا وقتی عدالت فرق بگذارد تا وقتی حق، خونی و قومی و نژادی باشد ، تا وقتی ما بخاطر یک دفترچه و شناسنامه بگذاریم مار از هم جدا کنند تا اونموقع زورگویان و چماقداران و طالبان و بمب اتم داران توی سرمان خواهند زند، چپاول خواهند کرد و عده ای عقده ای برای به دست آوردن اندکی پول و سرمایه قتل خواهند کرد ... نفرت و نژادپرستی در طول تاریخ فقط به ملت ها ضرر زده و باعث شده بجای اینکه با هم و در کنار هم برای عدالت و ضد ظلم بجنگند، بجان همدیگر بیفتند و به ظالمان به در بند کشیدن خودشان کمک کنند

يک دوست ديگر گفت: آرمين جان سلام
نمي دانم مي خواهي نامش را نژادپرستي بگذاري يافاشيسم يا هر چيز ديگر واقعيتش اين است که افاغنه از زماني که بعد از انقلاب پايشان به ايران باز شد جز مريضي و نکبت و فساد و غارت چيزي به همراه نداشتند . حداقل ۹۰ در صدشان چنين بوده اند. حال قدري بي انصافي است که از کساني که از اينها جز بلا و بدبختي نديده اند بخواهيم برايشان دل بسوزانند ..... من هم با آن دوستي که گفت چراغي که به خانه رواست... بيشتر موافقم . موفق باشيد

گفتم:سلام ... اما یکچیزی همش یادمان میرود و آن اینکه این کره آبی خانه ماست حال چه بخواهمی و چه نخواهیم و کودکان را با نفرت بیرون کردن و کینه رو در دلشان کاشتند که انها هم همان ناآگاهی مثل ما هستند ... خیال میکنی با من چه جوری در آلمان رفتار میشود... اون آلمانی نا آگاه که دزدی و جنایت المانی برایش عادی هست اما وقتی یکخارجی جنایت میکند فوری میبیند و بعد میگوید همه خارجی ها و اگر کمی شرم داشته باشد اکثر خارجی ها جنایت کار، تروریست، قاچاقچی و ... هستند و من خیلی خوشحالم که اونها را بیرون کنند و منظورش فقط چنایتکاران نیست بلکه همه را جانی میداند ... در ضمن پشت این خارجی های جانی اکثرا آلمانی هست چونکه خود نمیخواهد آشکارا جنایت کند دنبال یکی که پول ندارد ، کار نمیتواند پیدا کند (اکثر خارجی ها) اما درین دنیا فریبدهنده که میگوید بدون پول هیچی زندگی میکند ، میگردد و به او پولی میدهد تا او در خیابان مواد بفروشد، دزدی کند و قتل ..... مطمئن باش که اون افغانی جنایتکار هم بدون جانی اصلی (که به احتمال زیاد اکثرشان خرپولهای ایرانی هستند) نخواهد توانست کاری کند ...
شاید تو متوجه حرفی که زدی نشدی اما بدان (باورش با خودت) که در عمرم نه دزدی کردم و نه جنایت، حتی از چراق قرمز هم رد نشدم، ضد خشونت هم هستم اما اکثر آلمانی ها با من ۱۶ سال همانجور رفتار کردند که ایرانی ها با افغانی ها رفتار میکنند و همان نظر را از من دارند که تو از افغانی داری ... خوب این دید و نظر آلمانی ها را از ناآگاهی شان دانستم و نه ذات بدشان اما خیلی از جوونهای ایرانی اینقدر شنیدند که دزدند و این آلمانی ها بدذات دانستند و نفرت در قلب خود کاشتند تا آخر قاچاچقی و دزد و جنایتکار شدند و حالا فکر کن که تو مجبور خواهی شد به خارج بروی و همه همین نظر را از تو خواهند داشت ....با ديگران چنان رفتار کنيد که می خواهيد با شما چنان کنند

و بهزاد دوست عزيز و ايران دوست هم گفت: آرمين جان شايد حق با تو باشه بيرون کردن حتي حيوان به اين صورت دردناکه ولي نيمدونم چرا اينجا از افغانيا زياد خوششون نمياد خيلي کثافت کاري کردن اينجا از هر ۱۰۰۰ تا شون يک دونشونم آدم حسابي نيستن بهر حال چه ميشه کرد نميدونم نژاد پرستيه يا چيز ديگه ولي اينجا از رفتن افغانيها خوشحالم هستن و فکر نکنم کسي از داخل ايران اين بيانيرو امضا کنه خودمم که راستش حتي نگاشم نکردم!!! بهرحال متاسفم موفق باشي فدات باي عزيز
گفتم: سلام ... ببین عین همین حرفی که تو زدی اینجا هم درباره ما میزنند و درحالی که اکثر خارجی ها دارند اینجا زحمت میکشند اما وقتی یک آلمانی دزدی و قتل میکند براشون معمولی هست چونکه آلمانی زیاد میشناسند و میدانند که آلمانی ها همه اینجوری نیستند اما اگر خارجی همچین کاری کند و همه متوجه میشوند و چونکه خارجی نمیشناسند خیال میکنند همه خارجی ها اینجوری هستند. این فقط از روی ناآگاهی هست . شاید تو هزار افغانی بشناسی اما به احتمال زیاد هزار افغانی که جنایت کردند رو شناختی و اون افغانی که سرش بزیر می اندازد تا عملگی، حمالی، کارگری و کلفتی کند رو نمیبینی. (مثل اینجا در آلمان) اینجا هم خوشحال هستند وقتی خارجی بیرون میکنند و اینجا حتی بیانیه برای اخراج یا ندادن ملیت آلمانی به خارجی امضا میکنند ... این جدایی ها و نفرت های بی پایه و از روی نا آگاهی بضرر ما تمام خواهد شد و بنفع قم حوری ها و طالبان ها و ...

دوستان ايرانی بودن موقعی به این معنی بود: گفتار نيک، پندار نيک، کردار نيک. و نه اينکه گفتار و رفتار و کردار ديگران را بهانه قرار ده تا اینکه زشت سخن گویی، زشت فکر کنی و اعمال و کردارت زشت تر باشد.
چرا افغانی و عرب و آلمانی و آمریکایی و کولی و ايرانی که من میشناسم انسان های پاک و ساده و خوش قلب هستند. برای اینکه چشم و دلم باز هست و بدون قضاوت بسوی انسان میروم. برای اینکه دو تا آدم عوضی میبینم روی همه آدمها قضاوت نمیکنم.

البته این دوست (وبلاگ کارگاه) با سخنش مرا خیلی خشنود کرد: در مورد افغاني ها با شما موافقم . اصلا نمي دانم چرا هيچوقت نتوانسته ام به افغاني ها به چشم خارجي نگاه كنم .... كاش شاهان بي لياقتي نداشتيم كه حالا يك مرز قراردادي اين قدر بي رحممان كند. من امضايش مي كنم

نتها انقلاب مفید و ثمر بخش یک انقلاب فکری هست!!! که تا وقتی بگذاریم بهمین راحتی مارا از هم جدا کنند، نفرت و کینه در قلبمان بکارند و چشم هایمان را کور کنند تا مقصرین اصلی را نبینیم، تا اونوقت ظالمین و چپاولگران در مسند قدرت خواهند ماند و ما به آنها به در بند کشیدنمان کمک خواهیم کرد!!!

آرمین گیله مرد ساکن این کره آبی در گوشه يک کهکشان کوچک در گوشه ای از عالم. با اينکه پاسپورتم و شناسنامه ام ميگوید فقط 80 مليون هم وطن داری، با اینکه عده ای ازین هموطنان نميخواهند هموطنم باشند و کشوری جدا داشته باشند، اعلام ميکنم که 6 مليارد هموطن دارم و به هرکی فحش بدید و بی احترامی کنید و به هرکی آزار برسانید به من میرسانید.
اگر واقعا خواستدار برقراری عدالت اجتماعی و نابودی دولتهای زور و ستم هستیم اول از همه باید مرزهای ساختگی در افکارمان فرو ريزيم و بعد ديوارها و سيم خاردارهای مرزهای قراردادی توسط ظالمین مزدور و خودفروخته را که هیچ فرقی با ادرار يک حيوان برای نگاشتن منطقه اش ندارد، برداریم. که فقط همه با هم ، در کنار هم و برای همديگر ميتوانیم دنیایی بهتر بسازیم و باور کنید که میتوانیم اگر دست در دست همدیگر دهیم.

0 بیان و اندیشه:

ارسال یک نظر