ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

سه‌شنبه، فروردین ۳۰، ۱۳۸۴

با سلام ...

دسيسه مرکز تجارات جهانی قسمت بيست و پنج

آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی!
محکوم کردن قضاتی که بجای روای عدالت در سرکوب و بیعدالتی شریک هستند، بخصوص قاضی مرتضوی!




دسيسه مرکز تجارات جهانی قسمت بيست و پنج
قربانی برج‌ها در یک شطرنج جغرافیای سیاسی؟ - قسمت اول


سرآغاز چندین جمله از کتاب برژینسکی (Zbigniew Brzezinskis) که در سال ۱۹۹۷ با عنوان "The Grand Chessboard" (تختهء بزرگ شطرنج) نشر شد:

"از آغاز روابط سیاسی خارج از قاره‌ها که پانصد سال پیش آغاز شد، اوراسیا (eurasia منظور تیکه زمینی که اروپا و آسیا را شامل می‌شود) مرکز قدرت جهان بود. (...) تا چه حد ایالات متحده آمریکا میتواند وضعیت اولیت قدرت جهانیش را نگه‌داری کند، به آن ربط دارد که چگونه یک آمریکای در کل جهان دستبکار شده با روابط پیچیده قدرت در اوراسیا برخورد خواهد کرد – و آیا خواهد توانست در آنجا جلوی یک قدرت بانفوذ و مخالف را بگیرد. (...) اینچنین اوراسیا یک تخته شطرنج هست که در آن در آینده هم جنگ برای اولیت حکمرانی جهانی اتفاق خواهد افتاد."

آشنا بنظر میاد، نه؟؟

هرکی خیال می‌کند که برژینسکی بعد از کناره گرفتن از مشاور امنیتی جیمی کارتر، فقط یک پرفسور پیری که جدی نباید گرفت، ساده هست یا خودش را بسادگی میزند. او بعنوان نبوغ فکری و تاسیس کنندهء "انجمن مشاوری برای ارتباطات خارجی" (۱) (معروف به Rockefeller-Thinktanks) و "کمیسیون سه جانبه" (Trilateral Commission) و نظریه‌پرداز مثل همیشه نفوذ زیادی دارد. دیک چنی (Cheney) در سال ۱۹۹۸ وقتی که هنوز رئیس هالیبورتون (Halliburton)، بزرگترین ارائه دهنده فنون برای شرکت‌های نفتی هنگامی که پروژه لوله‌کشی نفت در افغانستان به انان واگذار شد (۲)، بود جمله‌ای گفت که این نفوذ را آشکار می‌کند: "من هیچ زمانی بیاد ندارم که یک منطقه اینقدر سریع اهمیت زیادی گرفته مثل دریای خزر ..." برای برژینسکی بخاطر ذخایر زیرزمینی فراوان، "حل مسئله لوله نفت برای آیندهء محوطه خزر و آسیای میانه مهمترین نقش را دارد". در کتابش در مورد منطقه در فصلی بنام "بالکان اوراسیا" (۳) می‌نویسد:

"اگر مهمترین لوله‌های نفت منطقه همینطور از میان قلمرو روسی رد شود و به بازار فروش روسی در نووروزیشک (Noworosijsk) در کناره دریای سیاه برود، بدون اینکه روسیه زور بازویش را برخ بکشد نتیجه سیاسی‌اش آشکار خواهد شد. ناحیه یک منطقه سیاسی وابسه خواهد ماند و مسکو درمورد تقسیم ثروت ناحیه تصمیمگیری خواهد کرد. (...) در نتیجه باید نخستین عمل امریکا همکاری برای جلوگیری از کنترل منطقه توسط تک قدرتی باشد و تا اینکه جامعه جهانی بتواند بلامانع دست‌یابی دارائی و اقتصادی به آن داشته باشد. پلورالیسم جغرافیای سیاستی، فقط اگر شبکه‌ای از لوله‌های نفت و جاده‌های ترابری، از طریق دریای سیاه و عمان و راه زمینی، منطقه را با نقاط مرکزی اقتصاد جهان مربوط کند، واقعیت همیشگی خواهد شد."

ادامه دارد ...

(۱) Council on Foreign Relations

http://www.councilonforeignrelations.net & http://www.cfr.org/

(۲)Ein lange geplanter Krieg

(۳) وقتی در بالکان جنگ شد و دلیل سیاسی و اقتصادی مثل اکثر جنگهای این کره آبی معلوم نبود و همه از خود می‌پرسیدند "آیا ممکن هست که دولهای غربی این عملیات را واقعا بخاطر نجات جان انسانها انجام می‌دهند!؟" با اینکه این کتاب هنوز نشر نشده بود، فرضیه من این بود که این عملیات تمرینی برای خاورمیانه، بخصوص ایران، هست!!!





برای امضای تومار روی عکس فوق را کلیک کنید!

از اعدام حجت زمانی جلوگیری کنیم

0 بیان و اندیشه:

ارسال یک نظر