ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

پنجشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۸۴

با سلام ...

قربانی برج‌ها در یک شطرنج جغرافیای سیاسی؟ - قسمت دوم

روز بزرگداشت سعدی گرامی باد و امیدوارم که توصیه بالا فراموش نشود.




دسيسه مرکز تجارات جهانی قسمت بيست و پنج
قربانی برج‌ها در یک شطرنج جغرافیای سیاسی؟ - قسمت دوم
(...)
"جامعه جهانی" و "پلورالیسم حغرافیای سیاسی" اصتلاحات مخصوص مصلحت سیاسی ایالات متحده هستند که منظور اصلی‌شان از پلورالیسم، تسلط آمریکا بر جامعه جهانی هست. ساموئل هانتینگتون (Samuel Huntington) همکار برژینسکی هم گفت:

"ادامه حکمفرمایی آمریکا نه فقط برای سلامتی، رفاه و امنیت آمریکایی‌ها، بلکه برای آزادی، دمکراسی، اقتصاد بازار آزاد و نظم بین‌المللی در جهان هم اهمیت مرکزی دارد."

آندراس فن بولو (Andreas von Bülow) وزیر اسبق آلمان فدرال در کتابش "به نام دولت" (In Namen des Staats) توضیح میدهد که تحقیقات لشکرکشی (geostrategy) مانند "تخته شطرنج" برژینسکی و "برخورد فرهنگ‌ها" (Clash of Civilisations) هانتینگتون بعنوان کار سفارشی سازمان سیا از یک قسمت عمومی برای انتشار، و یک ضمیمه سری که محتوی آن پیشنهادها و شرح اعمال واضح هستند، تشکیل شده‌اند.

پند قدیمی دولت امریکا هست: "عملیات‌های مخفی سازمان‌های اطلاعاتی وسیلهء منتخب برای پیش بردن مصلحتهای ابرقدرتی و اقتصادی امریکا هستند، در حالیکه عملیات ارتشی نامحبوبند." چندی بعد از یازده سپتامبر ۲۰۰۱ سخنگوی "انجمن مشاوری برای ارتباطات خارجی" (۱) در برنامه‌ای در بی‌بی‌سی همین‌را تایید کرد: عملیات مخفی "گران‌تر نیستند" (۴) و اکثراً "مؤثرتر" از عملیات ارتشی هستند. برژینسکی از یک پرسش همگانی مردم آمریکا در سال‌های ۹۵ و ۹۶ نقل قول کرد که اکثر امریکایی‌‌ها طرفدار ابرقدرت اشتراکی هستند تا اینکه امریکا با تمام قدرت ارتشی خود از تک ابرقدرتی جهانی‌اش دفاع کند. برژینسکی افزود که علت موافق بودن مردم آمریکا با وارد شدن به جنگ جهانی دوم، هول و هراسی برآشفته از حمله ناگهانی ژاپن به پرل‌هاربر بود (۵).

بخاطر همین طرفداری شهروندان آمریکایی از نقشه‌های جنگی دولتشان بعد از هول و هراسی که بخاطر فاجعه برج‌های دوقولو در قلب مردم آمریکا افتاد، قابل فهم هست. اما برخلاف ۱۹۴۲ ایندفعه این جنگ، جنگی مخفی هست. درحالیکه بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در دادگاه نورنبرگ باند نازی‌ها را که خیلی بیش از مقتولین ۱۱ سپتامبر آدم کشتند، محکوم کردند، ایندفعه مجرمین بدون دادگاهی شناخته و محکوم شدند. درحالیکه چرچیل خواستدار محکومیت و انهدام سریع سران نازی بود، این امریکایی‌ها بودند که روی برپاداری دادگاه پافشاری کردند – حال بخاطر اینکه رییس سازمان مخفی گهلن (Gehlen) و دگر سران فعال نازی را احتیاج داشتند (۶) و اینکه برتری معنوی ارزش‌ها و ایده‌ال دمکراسی را به مغلوبین نشان دهند. یکی از دلایل اصلی که آلمان فدرال یکی از باوفاترین تیول آمریکا شد، همین رفتار مدنی بود.

ادامه دارد ...

(۴) گفتم اگر گفتید که خب بیسواد بگو ارزانتر، توضیحکی بدم. سخنگو بجای اینکه بگوید ارزان‌تر هستند یا اینکه میخواهست بگوید به گرانی یک عملیات ارتشی نیستند گفت: کمتر گران هستند.

(۵) قافلگیر توسط اراذل خانگی http://mitglied.lycos.de/gilemard/doc/conspiracy03.pdf

(۶) سران نازی که در پشت پرده فعال و دست عمل رژیم بودند مجازات نشدند، بلکه فقط سران فکری و معرف عموم مجازات شدند. برای ساخت بمب اتم به دانشمندان نازی محتاج بودند و ازشان استفاده کردند. برای درهم کوبیدن "ویروس مساوات" و سوسیالیسم به شکنجه‌گران و ماموران پلیس مخفی نیاز داشتند که پرونده‌های کامل سوسیالیست‌ها و کمونیست‌ها و آنارشیست‌ها و ... در دستشان بود و طرز اعمل این گروه‌ها در اروپا و شوروی را میشناختند. و گروه سوم استادان تبلیغ و پروپاگاند رژیم نازی بود که در عوامفریبی رقیب نداشتند و اولین کسانی هم که اجازه نشر روزنامه و مجله در آلمان غربی را گرفتند از همین گروه بودند.




از اخبار یک روزنامه اکثریتی (دارای خواننده زیاد که نه فقط اخبار پخش میکند بلکه به خوانندگانش هم میگوید چه فکر و چی باور کنند) برلین

اخبار سیاسی:
تونی بلر خبر اینکه برنزه بودن صورتش با کمک از کرم برنزه هست، رد کرد و گفت من در روزهای آفتابی در بیرون کار میکنم (؟؟) و بخاطر همین صورتم برنزه هست.

حال اگر میپرسید این چه ربط به سیاست دارد، میگویم خیلی هم به سیاست مربوط و سیاسی هست. این روزنامه‌های عقیده ساز و اندیشه تار کن غیر مستقیم میگویند دخالت "تو" در سیاست فقط فضولی کردن به "چگونه صورت نخست وزیر انگلیس برنزه شده" و یا "آیا نخست وزیر آلمان موی خود را رنگ میکند" باشد، بقیه را بگزار به عهدهء از ما بهتران!!!!


اخبار جهانی
همه دنیا پاپ جدید را تشویق میکند، بغیر از انگلستان که بهش پرخاشی میکند.

اول اینکه پرخاشی این بود که در جوانیش جزو "جوانان هیتلر" بود و دوم اینکه بقیه دنیا از روی ناآگاهی و نادنای تشویق میکند، چونکه سخنان پاپ جدید را نمیشناسد و خیال میکند وقتی پاپ شده باید آدم خوبی باشد. در حالیکه ایشان در سخنانش (قبل از پاپ شدن) هسته نژادپرستانه خود را نشان داده بود: برای ما باید مشکلات دنیای غرب برتری داشته باشد و اهمیت اروپای شرقی، آمریکای لاتین ، آسیا و آفریقا به این اندازه هست که تا چقدر دنیای ما رویشان اثر خواهد گذاشت. و اینقدر از برتری سفیدپوستان غرب سخن گفت که اگر هیتلر شکست نخورده بود، عضو یکی از تشکیلاتش بود




کمپين برای نجات جان اسماعيل محمدی!
تومار برای اعتراض به حکم اعدام اسماعیل محمدی


یک سری هم به لینکهای درج شده در قصمت لنکدونی (ستون سمت چپ) بزنید، وقتتان بهدر نخواهد رفت!!!

0 بیان و اندیشه:

ارسال یک نظر