ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

دوشنبه، خرداد ۰۲، ۱۳۸۴

با سلام ...

با دوچرخه در راه

مثل تیری از کمان از در مغازه بیرون جست و به چپ پیچید و شروع به دویدن. نیم‌وجب داشت و کارت‌پستالی در دست. خانم میان‌سالی از مغازه بیرون جست و داد زد: ایست! اما نیم‌وجبی با دو پای فسقلی به دویدن ادامه داد. داد زد: نگه‌اش دارید او ... . اما کسی محل نکرد. این سن و اینگونه مغازه‌های کوچک در محلی که فقط همسایه‌ها خریدار هستند، در اصل دزدی نمیشود، عجب دنیایی شده!!!

چند محله بعدی:
ماشین‌ها پشت سر هم ایستاده و پرچم اتحادیه کارگری "IG METALL" از پنجره‌ها آویزان. بوق و سوت. شرکت زیمنس-بوش (siemens-bosch) می‌خواهد کارخانه را ببندد و هفصد نفر را اخراج کند. کارگران و اعضای اتحادیه خواستند با اوتوموبیل‌رانی اعتراض و صدای شکایت را به گوش جمعیت برسانند. اما امان ازین جمعیت احمق. چندی صبر نشان دادند، چندی با بوق و دست زدن و دست تکان دادند حمایت خود اعلام کردند، اما بقیه: اخم که چرا راه را بستند، فحش وحتی احمق کودنی پنجره ماشینش را پایین می‌کشد و بهشان می‌گوید "بجای اینکارها بروید سر کارتان!" آدم به این احمقی و کودنی روزبروز زیادتر می‌شود. یعنی اخراجت هم می‌خواهند بکنند، اعتراض نکن، وضع من که خوب هست.

نمایندگی کارپیدا کردن برای دانشجویان دانشگاه فنی برلین هم بخاطر کمبود کار ورشکسته شد و تخت کرد. سال 1949 توسط چند دانشجو تاسیس شده بود و برای دانشجویان کارهای مدام و محدود پیدا میکرد.
وضع خراب و همه خوابیده.




از آلمان:

در ایالت nord rhein westfalen بعد از 39 سال سوسیال دمکرا‌ت‌ها انتخابات را باختند و دولت محافظه‌کار دموکرات مسیحی و دموکرات آزاد سر کار خواهد امد. نخست وزیر آلمان از رییس‌جمهور خواست که با کمک قانون اساسی انتخابات آلمان را بجلو بیندازد. به احتمال خیلی زیاد این انتخابات را هم محافظه کاران خواهند برد و با دارا بودن اکثریت در هردو مجلس المان به جان مردم آلمان خواهند افتاد. بعد ازینکه در طی هفت سال دولت به اصتلاح سوسیال دمکرات و سبز آلمان قوانین را اصلاح کرد و در اصل راه چپاول و استثمار زحمتکشان را باز کرد تا سرمایه‌سالاران قدرت و ثروت خود بیشتر و بیشتر کنند، کنون زمان بدست گرفتن مستقیم زمام قدرت رسید و قدم بعدی در آلمان برای پیاده کردن سیستم صددرصد سرمایه‌داری و سرمایه‌سالاری و پیاده کردن سیستم فئودال‌صنعتی، برداشته شد.



مسلمانان افراطی دوباره خدمتگزاریه خوبی برای دولت و قشر قدرتمند آمریکا کردند:

نیوز ویک و بقیه رسانه‌های نیمه مستقل صدمه دیدند. بعد از شلوغی و کشته شدن مردم بخاطر گزارش نیوزوییک درباره اهانت به قرآن و پس گرفتن این گزارش صدمه‌ای که به گزارشگران مستقل غرب خورده شد، بنفع مردان در دولت آمریکا تمام شد. فشار دولت آمریکا روی رسانه‌های نیمه وابسته و مستقل بیشتر شد و خواهد شد و ازین به بعد اخبار افشاگرانهء به ضرر آمریکا کمتر خواهد شد. نیوزوییک یکی از کمترین رسانه‌ها که در مقابل سیاست دولت آمریکا ایستادگی میکرد، اعتبار خود را از دست داد و بقیه هم مجبورند مراقبت و ملاحضت بیشتری کنند!!!

0 بیان و اندیشه:

ارسال یک نظر